แปล-สรุปข่าว

แปล-สรุปบทความเรื่องที่ 1 Hitotubu Kanro Luxury Candy ลูกกวาดแสนหรูหรา ฮิโตทูบู แคนโระ



ที่มาข่าวสารจาก http://www.thedieline.com/blog/2014/8/25/hitotubu-kanro-luxury-candy

Kanro Candy is a Japanese confectionery brand with a rich history spanning over 100 years. The design for Kanro luxury candy is simple with minimal and delicate details. Japanese studio, Draft, maintains consistency throughout the Kanro brand by using one bold color and illustrations throughout each collection, from Holiday specific packaging to Kanro's gift bags.

แคนโระ แคนดี้  คือ แบรนด์ของร้านขายลูกกวาดในประเทศญี่ปุ่น ที่มีประวัติมากว่า 100 ปี ด้วยการออกแบบที่ให้ดูธรรมดา ด้วยความน้อยและละเอียดอ่อน  แคนโระ แคนดี้  เน้นใช้สีทับเดียวกันและมีภาพประกอบของสินค้านั้น เปลี่ยนจากการบรรจุภัณฑ์ที่เน้นรูปลักษณ์เกี่ยวกับการพักผ่อนมาเป็นลักษณะกระเป๋าของขวัญ

"Orange is utilized as the main color throughout the packaging and symbols for the different flavors – ginger, plum, wasanbon (a fine Japanese sugar) and mizuame (a sweet syrup) – are die-cut into the gift box, so that the product is visible when the consumer slides open the lid."

สีส้มถูกนำมาใช้ประโยชน์เป็นสีหลักเพื่อที่จะเป็นสัญลักษณ์ที่แสดงถึงรสชาติที่แตกต่าง  มีการตัดกล่องบรรจุภัณฑ์   ดังนั้นผลิตภัณฑ์ชิ้นนั้นจึงมีความโดดเด่นเมื่อผู้บริโภคเลื่อนเปิดฝาของบรรจุภัณฑ์


แปล-สรุปบทความเรื่องที่ 2 Peanuts Packaging Picks Up Awards บรรจุภัณฑ์ของถั่วรับรางวัล



Clear Lam Packaging Inc. has won a 2014 AmeriStar Award for its Fisher Roasted Party Peanuts PrimaPak package from the Institute of Packaging Professionals (IOPP), the second major award for this new patented technology — the package has also recently won a DuPont Packaging Award. Developed by Clear Lam to replace bulky rigid jars, blow-molded containers, injection-molded packages, composite cans and dysfunctional stand-up pouches, the PrimaPak package is a  flexible, stackable and reclosable packaging produced on a vertical form-fill-seal (VFFS) machine.

Because it is stackable, the PrimaPak technology is designed to improve package cube by 30 percent or more, aiding in truckload and warehouse space savings, reducing fuel costs and greenhouse gas emissions. The Fisher Nuts PrimaPak package was produced from a single roll of flexible film incorporating the Prima ExoShell made with recycled polyethylene terephthalate (rPET) and the Peel and ReSeal lid system, eliminating the need for pre-formed bases, lids, labels and shrink bands. By combining all components of the finished package in one roll of film, millions of pounds of packaging waste are eliminated. These benefits reduce the amount of packaging entering landfills.

บริษัท เคลียแลม จำกัด ได้รับรางวัล “อเมริสตาร์ อวอท” สำหรับบรรจุภัณฑ์ของขนม “ฟิชเชอร์ โรสท์ ปาร์ตี้ พีนัท พรีมาปาร์ค” จากองค์กรผู้เชี่ยวชาญด้านบรรจุภัณฑ์ (IOPP) และรางวัลที่ 2 สำหรับการจดสิทธิบัตรเทคโนโลยีใหม่นี้ยิ่งไปกว่านั้นเมื่อเร็วๆนี้บรรจุภัณฑ์นี้ก็ได้รับรางวัล “ดูปองท์ แพคเกจจิ้ง อวอท” ด้วยการพัฒนาจากบริษัท เคลียแลมที่มีการปรับปรุงบรรจุภัณฑ์ที่ก่อนเคยมีลักษณะเทอะทะ แข็ง มีชิ้นส่วนมาก ให้มีความยืดหยุ่น ความเหนียว และสามารถปิดเก็บไว้ได้ ซึ่งเหล่านี้เป็นการผลิตโดยใช้ระบบปฏิบัติงานแบบ “เวอทิคอล ฟอร์ม ฟิล ซีล”(VFFS) พรีมาปาร์คถูกออกแบบให้มีบรรจุภัณฑ์ที่เป็นทรงลูกบาศก์มากขึ้น ซึ่งจะเป็นการช่วยให้มีพื้นที่ในการขนส่งและการเก็บไว้ในโกดังมากขึ้นกว่า 30 เปอร์เซ็นต์ อีกทั้งประหยัดต้นทุนและไม่ก่อให้เกิดก๊าชเรือนกระจก ด้วยการผลิตจากระบบ อาร์พีอีที



แปล-สรุปบทความเรื่องที่ 3 99 Pack of Beer by Austin Beerworks บรรจุภัณฑ์ของถั่วรับรางวัล


To launch their new Peacemaker Anytime Ale, Austin Beerworks enlisted design agency, Helms Workshop to create its most adventurous promotional packaging yet: a limited edition 99-pack.
Recognizing that drinkers were confused and turned-off by the “extra pale” classification, the brand set out to better represent its light beer brand to consumers and preempt the launch of the brewery's new Peacemaker packaging design.
Austin Beer Works produced just 20 cases of the massive package, which weighs in at eighty-six pounds, and measures more than seven feet in length. The 99-Pack features a laundry list of “Anytimes” when consumers can enjoy the product.
Helm complimented the release of the 99-pack with digital campaigns to extend engagement with buyers, including a micro-site capturing the unique challenges of getting home a 99-pack and a social platform for fans to post, tag and view their interactions with the product.

ทีมออสติน เบียร์เวิร์ค จัดโปรโมชั่นบรรจุภัณฑ์จำนวนจำกัดเพียง 99 แพค เพื่อดึงดูดนักดื่มให้อดใจที่สะสมไม่ได้ ด้วยการออกแบบที่แตกต่างและดูดีขึ้น มีการผลิตถังเบียร์ขนาดใหญ่และแข็งแรงมาเพียง 20 ถัง ซึ่งถังนั้นมีน้ำหนักถึง 86 ปอนด์ และมีขนาดมากกว่า 7 ฟุต โดยเบียร์ 99 แพคนั้นมีโดดเด่นจากคำที่อยู่บนบรรจุภัณฑ์ ว่า “Peacemaker Anytime Ale’s 99-Pack” เพราะมันมีจำนวนจำกัดเพียงแค่ 99 แพคเท่านั้น







ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น